fredag 1 mars 2013

efter Bett2013

Bett 2013 gick av stapeln vid ExCel som Ligger i London Docklands. Mässlokalerna är enorma och det vimlar av människor. Mest är det naturligtvis vuxna som arbetar med utbildning på någon nivå, men jag ser också många barn och ungdomar.

Jag vet redan vilka föredrag jag ska gå på. Medan jag väntar tittar jag på mängden av aktörer som finns på mässa, utbildningsföretag, förlag, skolor, teknikföretag, programutvecklare, lärare och elever som besöker mässan, och alla kategorier människor inom utbildningsvärlden. 

Foto: Henrika Florén - Bett crowd


Mest pikant är montern med en mekanisk häst. Jag kan inte låta bli att gå in fråga vad de gör här på bett-mässan. Jag får ett leende till svar och upplysningen att det är ett utmärkt sätt att träna för rörelsehindrade som behöver öva upp muskelstyrka och balans. Det ser roligt ut och jag får lust att pröva men det går inte - utrymmet är för trångt. 


Foto: Henrika Florén


Bett 2013 har lämnat mig med många nya tankar, funderingar och idéer att följa upp. Väl hemma efter en vecka i London gällde det att komma i kapp med allt det 'vanliga' arbetet. Det är förklaringen till det ovanligt långa upphållet, men nu kommer snart fler inlägg kring temat Bett2013. Redan i morgon kan du läsa om teknik och hur vi lär oss.

Foto och montage: Henrika Florén



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar