onsdag 24 april 2013

Enkelt att göra animerad film

Jag fick ett tips av en kollega om  verktyget GoAnimate där man enkelt och gratis kan göra egna animerade filmer. Det lät kul och jag ägnade del av min helg åt att prova mig fram. Det hade varit ännu enklare om jag haft någon bredvid som kunde visa men instruktionerna  är inte komplicerade och jag kunde efter några minuter göra en kort enkel tecknad film från en mall (länk till filmen).

Rudof och Gina test



Och med försök-och-misstag har jag på några timmar skapat en egen figur och en något mer avancerad kort animerad film. 
 Det finns fler funktioner om du är villig att betala för dem, men jag har bara använt gratisvarianten, men ett minus med det är att jag inte inte kan ladda upp filmen på you-tube. Du kan hitta filmen via länken här istället. (Länk till filmen.)




En första film - ett exempel (av Henrika Florén)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar